20 januari 2016

BRUNNEPE GROEN LONG !!

Maandagavond (18 januari 2016) in de commissie RO: de meeste politieke partijen zijn nu ook vóór, terwijl de Partij van de Arbeid het standpunt altijd al heeft verdedigd: Brunnepe krijgt haar Groene Long!!!

Lees hierover ook het artikel in de Stentor van 20 januari 2016:

KAMPEN – Meer groen voor de versteende wijk Brunnepe. Het is nodig en het gaat er komen. Alle politieke partijen in Kampen gaan akkoord met het aankopen van de enorme tuin die hoort bij een woning aan de Beltweg.
Als gevolg van de aankoop ontstaat er een ‘groene long’ in de Kamper volkswijk. Die strekt zich uit vanaf jachthaven De Riette tot en met de Brunneper Bongerd. In de wijk is een groot verlangen naar dit extra groen. Een gemiddeld huis in Nederland heeft 75 vierkante meter groen, terwijl dit in Brunnepe 11 vierkante meter is.
De volgende stap die genomen moet worden is de invulling van de ‘groene long’. Daarvoor zijn drie mogelijkheden. De eerste is de ontwikkeling van het gebied tussen De Riette en de Bongerd. Dat gaat zo’n 75.000 euro kosten. In het gebied komen mogelijkheden om te spelen, het hebben van een moestuin en plekken voor de Bijenvereniging en de Vischrookerij.
Het is nog afwachten hoe groot de long wordt. De wijk wil ook graag het gebied aan de Loswalweg erbij. Daar was vroeger de gemeentelijke kwekerij gevestigd. De politiek heeft er ook wel oren naar, maar twijfelt vanwege de financiën.
De gemeente Kampen gebied aanmerken als bedrijventerrein. Door het terrein daarna te verkopen aan ondernemers levert het zo’n 400.000 euro op. Wordt het gebied ‘groen’, dan levert het niets op. Er zijn op dit moment geen bedrijven die interesse hebben.