30 december 2015

OLIEBOLLENACTIE OP DINSDAG 29 DECEMBER 2015

Wij, PvdA Kampen, hebben elk jaar omstreeks deze tijd de “Oliebollen actie” : we kijken elk jaar naar een bedrijf, instantie, of hoe dan ook genaamd, die zich bijzonder ingezet heeft voor de maatschappij, maakt niet uit op welk gebied.
Dit jaar hebben wij gekozen voor het Leger des Heils: zij geven elke woensdag een gratis maaltijd aan degenen die dat nodig hebben dan wel kunnen gebruiken.
Deze week was deze maaltijd echter op dinsdag de 29e. Het Leger had deze week asielzoekers uitgenodigd om maaltijd te komen houden. Er werd ons verteld dat dit waarschijnlijk zo’n 100 man zou zijn. Wij hadden dus 100 oliebollen ingeslagen (voor een hele leuke prijs mogen kopen bij oliebollen-prijswinnaar bakker René Vermeij!) en gingen naar het gebouw van het Leger des Heils. Echter daar aangekomen konden wij al heel gauw inschatten dat 100 oliebollen bij lange na niet toereikend was….
Dus nog even vlug naar bakker Vermeij gegaan en nog zo’n 80 oliebollen er bij gehaald (een aantal werden er als cadeautje door de bakkerij er bij gedaan).
Het was indrukwekkend zoveel vluchtelingen van zoveel nationaliteiten bij elkaar te zien, samen te horen zingen, en samen te zien bidden…chapeau Leger des Heils!!!We hadden het idee dat het dit jaar een bijzonder oliebollen actie was!! krentebollen 2krentebollen3