commissielid (B&M)

Theo Nieuwenhuizen

Commissielid bestuur en middelen

Sinds februari 2012 ben ik lid van onze partij, aangemeld de dag na het vertrek van Job Cohen, toen ik het een “alle hens aan dek” moment vond na het enorme verlies van één van onze top bestuurder. Zulke dal momenten wisselen zich tegenwoordig steeds vaker af met hoge toppen in de gehele politiek.

Naar grote tevredenheid wonend in de binnenstad van Kampen sinds juli 2006.
Actief in de historische vereniging voor de IJsseldelta en voor het stedelijk museum van Kampen, natuurlijk passend bij de 2 jaar gevolgde studie geschiedenis aan onze universiteiten.
Zeer maatschappelijk betrokken, na in 2011 ook zelf de betaalde baan te hebben verloren, met name actief voor ArboPositief.nl en WerkKompas.Nu als organisator en werkgroep lid.

Mijn focus ligt op sociale zaken en werkgelegenheid, maar natuurlijk ook veel belangstelling voor erfgoed, monumentenzorg en alles van historische waarde.

Ben zeer overtuigd dat we nu live een verandering van tijdperk meemaken, maar realistisch genoeg om te weten dat niet iedereen dit direct zal herkennen en erkennen, maar het blijft een feit.

Groot aanhanger van denkers als Rutger Bregman en Jan Rotmans, blij dat dergelijke vooruitstrevende zieners duidelijk aangeven hoe een en ander nu loopt , in de toekomst zal gaan veranderen en de paden aangeven waarlangs dat op een verantwoorde manier vorm zou kunnen worden gegeven. Fan van Maarten van Rossem.

Lid van de vakbond FNV, sector ouderen en uitkeringsgerechtigden en altijd bereid waar dan ook actief handelend voor mijn bond op te treden.

Hecht grote waarde aan betrokkenheid van de jeugd met de politiek; jongeren die zich niet met de politiek willen bemoeien moeten zich realiseren dat dit omgekeerd wel voortdurend gebeurd en op alle levensterreinen !

Staat voor rekening houden met elkaar en daarom ook altijd bereid tot dialoog, zeer flexibel in afspraken, maar bepaald niet makkelijk als eerlijk gemaakte duidelijke afspraken onnodig geschonden worden. Niet vies van het handhaven van de regels (Veiligheid zit ook in de commissie bestuur en middelen).

Positief naar de pers- en de media, als onze belangrijke bewakers van de democratie en de vrijheid.